Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення трансформації закладів загальної середньої освіти Буштинської селищної територіальної громади на 2024-2027 роки
До відома жителів населених пунктів с. Вонігове, с. Чумальово, с. Кричово Буштинської селищної територіальної громади!
Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення трансформації закладів загальної середньої освіти Буштинської селищної територіальної громади на 2024-2027 роки
І. Найменування організатора громадського обговорення – Буштинська селищна рада.
ІІ. Нормативне забезпечення:
Конституція України
Стаття 143. Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Бюджетний кодекс України
Стаття 1032. Освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників у таких типах закладів освіти: початкові школи, гімназії (крім дошкільних підрозділів у таких закладах), ліцеї.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»:
Стаття 26. Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.
Стаття 32. Повноваження у сфері освіти, охорони здоров’я, культури, молодіжної політики, фізкультури і спорту. Підпункт 2. Забезпечення здобуття повної загальної середньої освіти у державних і комунальних закладах освіти, створення необхідних умов для виховання дітей та молоді, розвитку їхніх здібностей, трудового навчання, професійної орієнтації…
Закон України «Про освіту»:
Стаття 13. Територіальна доступність повної загальної середньої освіти. Абзац перший частини першої: для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій.
Стаття 25. Права і обов’язки засновника закладу освіти. Частина 2. Засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа): приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом
Стаття 66. Повноваження органів місцевого самоврядування, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, де вказано, що міські, сільські і селищні ради засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.
Закон України «Про повну загальну середню освіту»:
Стаття 32. 1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає засновник (засновники).
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства.
Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради.
Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, селищні, сільські ради відповідно до вимог законодавства.
Для започаткування та проведення освітньої діяльності комунального ліцею засновник має забезпечити відповідність такого закладу освіти вимогам, що визначені цим Законом, положенням про ліцей та ліцензійними умовами, у тому числі щодо:
функціонування не менше двох класів за трьома профілями навчання на рівні профільної середньої освіти (протягом 10-12 років навчання учнів);
функціонування ліцею як окремої юридичної особи, відокремленої від початкової школи та гімназії, крім випадків, визначених цим Законом;
забезпечення здобуття учнями профільної середньої освіти відповідно до профілів навчання з навчальним навантаженням та з можливістю обрання учнями навчальних предметів (інтегрованих курсів, інших освітніх компонентів) в обсягах, що визначаються законодавством;
створення безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього середовища відповідно до вимог законодавства;
підвезення (у разі потреби) учнів і педагогічних працівників до закладу освіти (місця навчання, роботи) та у зворотному напрямку до місця проживання (за потреби) на відстань, що визначається законодавством;
забезпечення проживання учнів у пансіонах у разі, якщо час їхнього доїзду до ліцею буде більше норми, визначеної законодавством;
забезпечення учасникам освітнього процесу вільного і безоплатного бездротового доступу до мережі Інтернет з характеристиками, що відповідають вимогам законодавства, у приміщеннях закладу освіти, у тому числі у пансіоні;
забезпечення здобувачів освіти харчуванням у порядку та відповідно до вимог, визначених Кабінетом Міністрів України;
відповідності іншим вимогам, визначеним законодавством.
Рішення про утворення початкової школи як структурного підрозділу у складі гімназії, його реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймає (приймають) засновник (засновники) такого закладу.
З метою задоволення духовних потреб громадян приватні заклади освіти, зокрема засновані релігійними організаціями, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законодавством порядку, мають право визначати релігійну спрямованість своєї освітньої діяльності.
Під час утворення закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний враховувати вимоги ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти.
2. У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.
Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.
Реорганізація і ліквідація спеціальних закладів загальної середньої освіти допускаються лише після погодження проєкту відповідного рішення засновника центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
3. Заклади загальної середньої освіти можуть бути передані засновниками у комунальну чи державну власність відповідно до законодавства.
Стаття 35.
Типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.
Здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують:
початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;
гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;
ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.
Початкова школа функціонує як окрема юридична особа або як структурний підрозділ гімназії.
Гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи.
За рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої та, як виняток, здобуття початкової освіти.
Розділ X "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про повну загальну середню освіту»:
«5-1. Рекомендувати засновникам закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, до 1 вересня 2027 року привести установчі документи закладів освіти у відповідність із цим Законом, врахувавши строки набрання чинності окремими положеннями цього Закону, визначеними пунктом 1 цього розділу.
5-2. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним (з урахуванням пропозицій міських, сільських, селищних рад), Київській та Севастопольській міським радам до 1 вересня 2024 року затвердити плани формування мережі закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, з урахуванням вимог цього Закону до ліцеїв, щодо безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього простору, демографічних показників розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, спроможності територіальних громад, профілізації старшої профільної школи і необхідності охоплення на відповідній території усіх профілів навчання, визначених законодавством, з метою гарантування і забезпечення права кожного учня на вибір відповідного профілю навчання.
5-3. Засновникам ліцеїв до 1 вересня 2027 року забезпечити з урахуванням вимог законодавства виконання затверджених Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами планів, передбачених пунктом 5-2 цього розділу, шляхом утворення та забезпечення ліцеїв належною матеріально-технічною базою, обладнанням, доступом до мережі Інтернет, відібрати на конкурсних засадах педагогічних працівників, провести конкурс відповідно до вимог цього Закону на посаду керівника закладу освіти та вжити інших необхідних дій, визначених відповідними планами та законодавством».
ІІІ. Мета проведення громадського обговорення:
Обговорення проєкту рішення Буштинської селищної ради «Про затвердження плану заходів щодо формування ефективної мережі закладів загальної середньої освіти Буштинської селищної ради на 2024-2027 роки» та роз’яснення законних підстав щодо формування ефективної мережі закладів загальної середньої освіти Буштинської селищної територіальної громади на 2024-2027 роки, що забезпечить як територіальну доступність початкової та/або базової середньої освіти, так і створить умови для здобуття учнями якісної профільної освіти.
Трансформація покликана вирішити важливі соціально-освітні завдання:
– створення ефективної мережі закладів загальної середньої освіти з урахуванням територіальних особливостей та демографічної ситуації;
– здійснення заходів щодо приведення типів закладів загальної середньої освіти у відповідність до вимог чинного законодавства;
– прогнозування підвищення якості освіти та економічної ефективності функціонування закладів освіти;
– сприяння покращенню доступу дітей і молоді до якісної освіти незалежно від місця проживання;
– забезпечення варіативності освітніх послуг з урахуванням індивідуальних запитів учнів, зокрема осіб з особливими освітніми потребами, обдарованої молоді;
– забезпечення концентрації й ефективного використання матеріальних, кадрових та фінансових ресурсів громади для підвищення ефективності освітнього процесу.
ІV. Обґрунтування
Рішенням Буштинської селищної ради «Про затвердження плану заходів щодо формування ефективної мережі закладів загальної середньої освіти Буштинської селищної ради на 2024-2027 роки» від 11.07.2024 № 530, з метою приведення типів закладів загальної середньої освіти у відповідність до вимог чинного законодавства, забезпечення здобуття початкової, базової середньої, профільної середньої освіти, створення належних умов функціонування галузі освіти та надання освітніх послуг на території Буштинської селищної територіальної громади. Відповідно до чинного законодавства, до 01 вересня 2027 року, заклади загальної середньої освіти планується перевести в гімназії, з отриманням базової середньої освіти (зі структурними підрозділами «початкова школа»: 1–9 клас).
На території Буштинської селищної ради планується функціонування: 1 гімназії у с. Вонігове, 1 гімназії у с. Чумальово, 1 гімназії у с. Кричово.
Наразі розпочато вивчення громадської думки, роз’яснення чинного законодавства щодо перепрофілювання (зміни типу і назви) та перейменування закладів загальної середньої освіти Буштинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, які функціонуватимуть з 01 вересня 2027 року.
V. Строк, місце, час та формат проведення громадського обговорення:
У зв’язку з дією воєнного стану введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», зустрічі відбудуться на території кожного населеного пункту:
11.02.2025 року, о 14.00 (початок реєстрації присутніх о 13.30) на базі Вонігівського ліцею Буштинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, за адресою с. Вонігове, вулиця Головна, 203, Тячівський район, Закарпатська область;
12.02.2025 року, о 14.00 (початок реєстрації присутніх о 13.30) на базі Чумалівського ліцею Буштинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, за адресою с. Чумальово, вулиця Центральна, 105, Тячівський район, Закарпатська область;
13.02.2025 року, о 14.00 (початок реєстрації присутніх о 13.30) на базі Кричівського ліцею Буштинської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, за адресою с. Кричово, вулиця Центральна, 94, Тячівський район, Закарпатська область.
Пропозиції (зауваження) приймаються відділом освіти, сім’ї, молоді та спорту Буштинської селищної ради з 01 серпня 2024 року по 02 серпня 2025 року (включно).
Пропозиції (зауваження) учасників громадського обговорення подаються у письмові чи усній формі, надсилаються електронною поштою із зазначенням прізвища, імені та адреси особи, яка їх подає. Юридичні особи подають пропозиції (зауваження) у письмовій чи електронній формі із зазначенням їх найменування та місцезнаходження. Анонімні пропозиції (зауваження) не реєструються і не розглядаються.
Пропозиції (зауваження), розповсюджені через соціальні мережі, до уваги прийматися не будуть.
VІ. Місцезнаходження та адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питання, що винесено на громадське обговорення:
Відділ освіти, сім’ї, молоді та спорту Буштинської селищної ради, який розташований за адресою: вул. Головна, 91, селище Буштино, Тячівський район, Закарпатська область, 90556.
E-mail: osvita.bushtyno@ukr.net
Номер телефону: 031034 (60044)
Свої пропозиції (зауваження) просимо надавати з 01.08.2024 року по 02.08.2025 року (включно) до 17.00.
VІІ. Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення
Реплюк Оксана Петрівна - начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Буштинської селищної ради.
VІІІ. Термін і спосіб оприлюднення результатів громадського обговорення, узагальнення висловлених в ході громадського обговорення зауважень, пропозицій визначається та здійснюється організатором.
Матеріали, отримані під час зустрічей, надіслані електронною поштою, надані до відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту в інший спосіб із зазначенням особи та контактної інформації заявника, (які не суперечать чинному законодавству) узагальнюватимуться, у вигляді пропозицій (зауважень) будуть надані засновнику (Буштинській селищній раді) та використовуватимуться для підготовки проєкту рішення по кожному закладу загальної середньої освіти.
Узагальнення висловлених в ході проведення громадського обговорення пропозицій (зауважень) здійснюється організатором протягом 15 днів після закінчення строку подання пропозицій. Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на офіційному веб-сайті Буштинської селищної ради та відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Буштинської селищної ради у строки, передбачені чинним законодавством.
Запрошуємо усіх бажаючих долучитися до громадського обговорення проєктів рішень щодо перепрофілювання (зміну типу) та перейменування закладів загальної середньої освіти Буштинської селищної територіальної громади.
У громадському обговоренні з правом голосу можуть брати участь дієздатні жителі населених пунктів Буштинської селищної територіальної громади, які досягли 18-річного віку та місце проживання яких в установленому законом порядку зареєстроване на території, в межах якої проводяться громадські обговорення.
Бажаючим взяти участь у громадських слуханнях, згідно графіку, для реєстрації при собі мати паспорт або документ, який посвідчує особу.
ПРОЄКТИ РІШЕНЬ: