Описание: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Bushtino_centre.JPG

Відділ містобудування та архітектури Буштинської селищної ради

 

Містобудівний моніторинг Буштинської  селищної територіальної громади

 

Проект аналітичного звіту за результатами містобудівного моніторингу документації населених пунктів Буштинської територіальної громади за 2023 рік

 

Відповідно до статті 23 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", враховуючи Порядок проведення містобудівного моніторингу затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України  від 01.09.2011 №170 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 14 грудня 2021 року №333) (надалі - Порядок) відділом містобудування та архітектури Буштинської селищної ради  (надалі - відділ) підготовлено проект аналітичного звіту містобудівного моніторингу містобудівної документації: генеральних планів населених пунктів Буштинської територіальної громади: селища Буштино та сіл Вонігово, Новобарово, Теребля, Дулово, Кричово, Чумальово.

Містобудівний моніторинг - система спостережень, аналіз реалізації містобудівної документації, оцінки та прогнозу стану і змін об’єктів містобудування, які проводяться відповідно до вимог містобудівної документації та спрямовані на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних і громадських інтересів.

Містобудівний моніторинг передбачає проведення таких заходів:

1) визначення об’єкта та обсягу містобудівного моніторингу уповноваженим органом містобудування та архітектури;

2) інформування громадськості, щодо початку підготовки аналітичного звіту шляхом розміщення інформаційного повідомлення на офіційному вебсайті уповноваженого органу містобудування та архітектури стосовно порядку надання пропозицій щодо необхідності здійснення моніторингу окремих об’єктів містобудування.;

3) збір даних, що забезпечують отримання результатів містобудівного моніторингу;

4) опрацювання пропозицій громадськості, щодо необхідності здійснення моніторингу окремих об’єктів містобудування;

5) обробка отриманих даних у процесі містобудівного моніторингу, формування та наповнення Бази геопросторових даних містобудівної документації;

6) аналіз отриманих даних в процесі містобудівного моніторингу, підготовка проєкту аналітичного звіту;

7) проведення громадських обговорень проєкту аналітичного звіту шляхом розміщення на офіційному вебсайті Буштинської селищної ради інформаційного повідомлення

8) проведення, відповідно до рішення уповноваженого органу містобудування та архітектури, громадських слухань щодо проєкту аналітичного звіту;

9) доопрацювання аналітичного звіту за результатами громадського обговорення;

10) затвердження аналітичного звіту та надання його до відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування;

11) надання аналітичного звіту та відповідних матеріалів в частині встановлення розбіжностей з питань використання земельних ділянок для містобудівних потреб до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру;

12) публікація аналітичного звіту на офіційному вебсайті Буштинської селищної ради.

В результаті адміністративної реформи була утворена Буштинська територіальна громада була створена в жовтні 2020 року шляхом об'єднання Буштинської селищної та Новобарівської, Вонігівської, Тереблянської, Дулівської, Кричівської і Чумалівської сільських рад. В склад якої було включено сім населених пунктів, а саме: селища Буштино та сіл Вонігово, Новобарово, Теребля, Дулово, Кричово, Чумальово.

Наказом відділу містобудування та архітектури Буштинської селищної ради від 02.07.2024 року за №12-08/01 розпочато процедуру містобудівного моніторингу території на яку розроблена містобудівна документація, а саме генеральні плани населених пунктів Буштинської територіальної громади: селище Буштино та сіл Вонігово, Новобарово, Теребля, Дулово, Кричово, Чумальово за період 2023 року.

Камеральне обстеження та відповідний аналіз містобудівної документації в загалом або вибраної території в подальшому буде проводитися при визначенні об'єкту містобудівної документації та з метою обґрунтування необхідності внесення змін до відповідної містобудівної документації.

З метою реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури та врегулювання окремих питань, щодо забезпечення населених пунктів Буштинської селищної ради оновленою містобудівною документацією, організації планування та забудови територій, будівництва нових житлових мікрорайонів та об'єктів промислової забудови, визначення земельних ділянок для проведення земельних аукціонів, розвитку інформаційної системи містобудівного кадастру у 2021 році в Тячівському районі, була розроблена та затверджена Програма створення та впровадження містобудівного кадастру у Тячівському районі на 2019-2023 роки схвалена розпорядженням голови Тячівської районної державної адміністрації 17.12.2018 №654, та затверджена рішенням XV сесії VII скликання (друге пленарне засідання) Тячівської районної ради від 21.12.2018 №533.

розділ 1. «Топографічний моніторинг

Генеральний план смт. Буштино виконано з використанням топографічного знімання у масштабі М 1:5000 розробленого у 2020 році ПП «Закарпатземля».

Генеральний план с.Вонігово виконано з використанням топографо-геодезичного плану у масштабі М 1:2000 розробленого у 2015 році ПП «Закарпатземля».

Генеральний план с.Теребля виконано з використанням топографо-геодезичного плану у масштабі М 1:2000 розробленого у 2014 році ДП «Закарпатгеодезцентр». 

Генеральний план с. Кричово та с. Росош виконано з використанням топографічного знімання у масштабі М 1:5000 розробленого у 2017 році ТОВ «Моя Земля».

Генеральний план с.Чумальово виконано з використанням топографо-геодезичного плану у масштабі М 1:2000 розробленого у 2015 році ПП «Закарпатземля».

            Усі матеріали виконані в програмі Digitals  УСК2000, зберігаються в електронному та паперовому варіантах.

Топографо-геодезичне знімання населених пунктів с. Новобарово з 1970 року, с. Дулово з 1977 року та території Буштинської територіальної громади протягом року не відбулося.

Змін на місцевості, що створюють необхідність оновлення баз топографічних даних:

 Основними змінами на місцевості, які обґрунтовують необхідність оновлення баз топографічних даних, це забудова території у місцях, які не відображені у наявних топографічних матеріалах та зміна контурів земельних ділянок сільськогосподарського використання.

 Крім цього оновлення топографічних даних зумовлене необхідністю переведення растрових даних на цифрові носії у відповідних державних та регіональних стандартах.

розділ 2. «Моніторинг навколишнього середовища»

Моніторинг стану довкілля на території Буштинської територіальної громади не проводився

Головними причинами забруднення атмосферного повітря є кількість застаріле технічне обладнання, забруднюючі речовини, що належать до парникових газів, зокрема, метан.

Дозиметричний паспорт населених пунктів громади не розроблявся, радіаційне обстеження не проводилося. Природна радіоактивність не перевищує допустимі норми згідно БДУ – 91.

Електропостачання забезпечується по лініях електропередачі 10 кВ та 35 кВ через електропідстанції 35 та 10 кВ. Передача та розподіл електроенергії між споживачами здійснюється по лініях електропередачі до 1кВ через трансформаторні підстанції 6/0,4 кВ (ТП-6/0,4 кВ).

На сьогодні на території Буштинської територіальної громади відсутні великі промислові підприємства, у зв’язку з цим показники по забрудненню атмосферного повітря низькі.

Зони катастрофічного затоплення, райони імовірних провалів та зсувів відсутні. Проте, є процес підтоплення та локальне заболочення деяких частин населених пунктів громади. Основними причинами та факторами підтоплення є:

а) природні: розташування частини населених пунктів на понижених ділянках місцевості; кліматичні, геологічні та гідрологічні умови (опади, ерозія, зміна водного режиму річки);

б) техногенні: порушення умов стоку поверхневих вод різними видами будівельної діяльності; незадовільний стан мереж водопостачання та каналізації.

В Буштинській територіальній громаді можливий розвиток промисловості будівельних матеріалів на базі наявних регіональних природних ресурсів таких як: цегельно-черепична сировина (глини, суглинки, супісок, пісок) та покладів мармуру (в т. ч. рожевого). В галузі будівельних матеріалів важливе місце посідає також асфальтобетонний завод, вже відведено земельну ділянку 0,8800 га в промисловій зоні селища Буштино за адресою вул. Головна,б/н.

Додаткові вишукування, в тому числі про наявність корисних копалин і підземних вод, не проводилися.

Щодо стану здоров’я населення та впливу навколишнього природного середовища на здоров’я населення. Надзвичайних забруднень, які б призвели до погіршення якості води і т.д., не відбулося. Тому можна вважати що територія громади є екологічно чистою .

Основною проблемою населення є серцево-судинні захворювання, що випливають із-за неправильного способу життя: нераціонального харчування, стресів, паління, зловживання алкоголю, низької фізичної активності. Також збільшується кількість онкохворих, що залежить від спадковості, нездорового способу життя, ультрафіолетового та сонячного випромінювання тощо. В цілому, стан здоров’я населення громади задовільний.

Реалізовані проектні рішення відповідають державним будівельних правилам. Детальні плани території розроблені з врахуванням громадського обговорення (в тому числі розроблені звіти про стратегічну екологічну оцінку).

Характеристики природної та техногенної безпеки:

Моніторинг характеристик природної та техногенної безпеки виконує Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області відповідно затвердженого переліку потенційно небезпечних об’єктів, та відповідних паспортів цих об’єктів. Головною метою моніторингу є збір, обробка та зберігання інформації про параметри стану потенційно небезпечних об’єктів для прогнозування загроз і динаміки зміни стану об’єктів під впливом природних, техногенних та інших факторів.

Екологічного та санітарно-гігієнічного стану земель, водного та повітряного басейнів, рівнів шумового, електромагнітного та радіаційного забруднення:

У селищній раді відсутні структурні підрозділи для здійснення моніторингу екологічного та санітарно-гігієнічного стану. Зазначений моніторинг та відповідні спостереження можливий за окремими угодами із спеціалістами підприємствами та фахівцями, які мають відповідні знання та досвід роботи.

розділ 3. «Моніторинг використання землі»

Динаміка функціонального використання земель не відстежувалася, оскільки за попередні роки при відведенні земельних ділянок функціональне використання земель не враховувалися та не вказувалася у зв’язку з тим, що зміни до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, набули чинності 11.08.2021 (див. постанову Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 № 821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України»).

Відповідно до положень генеральних планів населених пунктів Буштинської територіальної громади впорядкування територій та їх функціональних зон, в основному, в існуючих межах.

Території умовно розподілені за функціональним призначенням і характером використання та поділяються на сельбищну, виробничу ( в т.ч.: зовнішнього транспорту) і ландшафтно-рекреаційну. Виробнича територія складається з двох основних осередків в східній частині міста, крім того, поодинокі виробничі об’єкти розміщені практично по всій території селища, а також у селах громади та на околицях.

У динаміці функціонального використання території можна виділити тенденцію зростання житлової зони, яка відбувається за рахунок земель запасу у межах населених пунктів. У цих зонах формуються квартали малоповерхової садибної забудови. У житловій зоні, громадському центрі, на усій території проводиться реконструкція об’єктів житлового та комерційного призначення, враховуючи цільове призначення земель. Крім громадського центру активно освоюється територія, яка прилягає до автомобільної дороги Н-09 (Мукачеве — ІваноФранківськ — Рогатин — Львів (через Рахів)), функціональне та цільове призначення земельних ділянок даної території, для будівництва об’єктів торгівлі, цільове призначення інших земельних ділянок на яких власниками прийнято рішення будувати об’єкти торгівлі змінюється у порядку та відповідно до вимог чинного законодавства. Підставою таких змін є положення генерального плану та розроблені детальні плани території.

До земель сільськогосподарської зони належать земельні ділянки з цільовим призначенням для товарного сільськогосподарського виробництва та введення особистого селянського господарства. Дані ділянки є приватною власністю громадян, фермерських господарств та незначна їх частина є комунальною власністю селищної ради.

Додаткові потреби у територіях різного функціонального призначення на даний час не визначено, так як наявні території з різними функціональними призначеннями, які не використовуються та не надані у власність та/або в користування.

Надання  у  власність  та користування земельних ділянок під  будівництво:

Загальна кількість ділянок, на які оформлено право власності становить біля 53% від усіх земельних ділянок у межах генерального плану. На даний час триває процес оформлення права власності на землю, ділянок, які використовуються власниками, і які ще не використали своє право на таке оформлення. Крім цього підлягають інвентаризації землі загального користування під житловими вулицями та під водними об’єктами.

У 2023 році селищною радою не приймалося рішень, щодо передачі земельних ділянок у приватну власність для різного цільового призначення, відповідно до підпункту 5 пункту 27 Розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України.

Даних щодо використання земельних ділянок, яке б не відповідало цільовому та функціональному призначенню, відсутні. Видані будівельні паспорти на забудову земельних ділянок та містобудівні умови містять документи на землю з відповідним цільовим призначенням землі та відповідають положенням генеральних планів населених пунктів селища Буштино, села Вонігово, села Новобарово, села Теребля, села Дулово, села Чумальово та сіл Кричово та Росош.

На населені пункти територіальної громади план зонування розроблено в с.Кричово та с.Росош, на решту не розроблялися.

розділ 4. «Моніторинг забудови»

Через Єдину Державну систему у сфері будівництва Протягом 2023 року відділом містобудування та архітектури Буштинської селищної ради надано:

- відповідно до вимог статті 27 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" 18 - будівельних паспортів, щодо забудови земельної ділянки.

- відповідно до вимог статті 29  Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" 4 - містобудівних умов та обмежень.

розділ 5. «Моніторинг демографічної ситуації та розселення»

Чисельність наявного населення Буштинської територіальної громади становить 25 522 особи.

розділ 7. «Моніторинг просторових зв’язків та транспортної мобільності»

Встановлені сталі трудові, економічні, інфраструктурні, культурні та рекреаційні зв’язки з районним центром м. Тячів, Буштином та Углянської територіальної громади.

Транспортна інфраструктура така: через території населених пунктів громади проходять важливі транспортні сполучення: шосейна дорога державного значення "Мукачеве – Рахів - Богородчани- Івано-Франківськ – Рогатин – Бібрка - Львів", дорога "Буштино - Колочава - Синевір" та залізнична колія - «Львів - Солотвино». Також територія громади включена до державного проєкту: «Мале Карпатське коло», що дасть можливість покращення стану дорожньої інфраструктури.

Рівень безпеки дорожнього руху хороший; заторові явища на вулицях відсутні.

Переважно мешканці користуються легковим автомобільним транспортом.

розділ 8. «Моніторинг інфраструктури»

Буштино розташоване в нижній частині річки Тиса та річки Тербля на висоті 526 метрів над рівнем моря, за 12 км від райцентру (місто Тячів) та за 120 км від обласного центру (місто Ужгород).

Села Новобарово та Кричово є тупиковими населеними пунктами та важкодоступними в зимовий період.

Транспортна інфраструктура території громади представлена автомобільним транспортом. Є одна проблема— відсутність інфраструктури.

Інженерна інфраструктура досить розвинута.    

З метою покращення дорожньо - вуличної мережі, в тому числі безбар’єрності навколишнього простору, стратегією розвитку Буштинської територіальної громади планується проведення капітальних ремонтів ряду вулиць населених пунктів.

Рівень автомобілізації досить високий. Додатково потребує вирішення питання влаштування тимчасових автостоянок.

розділ 9. «Моніторинг реалізації містобудівної документації»

Провівши аналіз існуючої містобудівної документації наявної на населені пункти громади Буштинської селищної ради сектор надає інформацію по генеральних планах селища Буштино  та сіл Вонігово, Новобарово, Теребля, Дулово, Кричово, Чумальово.

Назва документації

Рік виготовлення/ дата та "Рішення про затвердження"

Кількість листів

Текстовий матеріал

Електронний варіант

 селище Буштино,  (Генеральний план суміщений з детальним планом смт. Буштино – 2020 рік)

 

Генеральний план суміщений з детальним планом смт. Буштино     Основне креслення     М 1:5000

ПП «Закарпатземля»- 2020 р.;

рішення сесії XLIII сесією VII скликання Буштинської селищної ради №1785 від 31.07.2020 року

1 арк.

-

-

 

Детальні плани території забудови для будівництва житлової та громадської забудови; графічні частини М1 :500 та М 1:1000;

Пояснююча записка.

Розроблені та затверджені рішенням сесій Усть-Буштинської селищної ради  в 2023 році

 

 

6 арк.

 

 

6 том.

-

-

село Вонігово  (Генеральний план суміщений з детальним планом с.Вонігово – 2015 р.)

 

Генеральний план суміщений з детальним планом с.Вонігово. Основне креслення     М 1:2000

ПП «Закарпатземля»- 2020 р.;

рішення сесії II сесією VII скликання Вонігівської сільської ради №15 від 03.12.2015 року

1-арк.

-

 

-

 

 

Детальні плани території забудови для будівництва житлової та громадської забудови; графічні частини М1 :500 та М 1:1000;

Пояснююча записка.

Затверджені рішенням сесій Буштинської селищної ради  в 2023 році

 

 

4 арк.

 

 

4том.

 

 

 село Новобарово (Генеральний план – 1970 рік)

 

Генеральний план  М 1:2000

Український державний  інститут проектування міст "Діпромісто", м. Ужгород у 1970 р.;

 рішення сесії Новобарівської сільської ради №172 від 13.02.2013 року «Про актуалізацію існуючого генерального плану села Новобарово придатним для подальшого використання»

1 арк.

-

-

 

Детальні плани території забудови для будівництва житлової та громадської забудови; графічні частини М1 :500 та М 1:1000;

Пояснююча записка.

Затверджені рішенням сесій Буштинської селищної ради  в 2023 році

 

 

1 арк.

 

 

 1 том.

 

 

 село Теребля (Генеральний план суміщений з детальним планом с.Теребля – 2016 рік)

 

Генеральний план суміщений з детальним планом с.Теребля Основне креслення М 1:5000

ТОВ НВП "Медінжсервіс", м. Ужгород у 2016 р.;

 рішення VIII сесії VII скликання Тереблянської сільської ради №85 від 10.06.2016 року

1 арк.

 

 

 

Детальні плани території забудови для будівництва житлової та громадської забудови; графічні частини М1 :500 та М 1:1000;

Пояснююча записка.

Затверджені рішенням сесій Буштинської селищної ради  в 2023 році

 

 

3 арк.

 

 

3 том.

 

 

село Дулово (Генеральний план – 1977 рік)

 

Генеральний план  М 1:2000

Український державний  інститут проектування міст "Діпромісто", м. Ужгород у 1977 р.;

 рішення сесії Дулівської сільської ради №139 від 06.03.2013 року «Про актуалізацію існуючого генерального плану села Дулово придатним для подальшого використання»

1 арк.

 

 

 

Детальні плани території забудови для будівництва житлової та громадської забудови; графічні частини М1 :500 та М 1:1000;

Пояснююча записка.

Затверджені рішенням сесій Буштинської селищної ради  в 2023 році

 

 

4 арк.

 

 

4 том.

 

 

село Чумальово (Генеральний план суміщений з детальним планом с.Чумальово – 2015 р.)

 

Генеральний план суміщений з детальним планом с.Чумальово. Основне креслення     М 1:2000

ПП «Закарпатземля»- 2020 р.;

рішення ХХХVІІІ сесії VІ скликання Чумалівської сільської ради № 603 від 22.10.2015

1 арк.

 

 

 

Детальні плани території забудови для будівництва житлової та громадської забудови; графічні частини М1 :500 та М 1:1000;

Пояснююча записка.

Затверджені рішенням сесій Буштинської селищної ради  в 2023 році

 

 

3 арк.

 

 

3 том.

 

 

село Кричово та с. Росош (Генеральний план суміщений з детальним планом с.Кричово та с.Росош – 2017 р.)

 

Генеральний план суміщений з детальним планом с.Кричово та с.Росош. Основне креслення     М 1:5000

ФОП Андрусишин Р.П.- 2017 р.;

рішення ХIV сесією VIІ скликання Кричівської сільської ради від 22.12.2017 року

1 арк.

 

 

 

Детальні плани території забудови для будівництва житлової та громадської забудови; графічні частини М1 :500 та М 1:1000;

Пояснююча записка.

Затверджені рішенням сесій Буштинської селищної ради  в 2023 році

 

 

1 арк.

 

 

1 том.

 

 

             

За 2023 рік Буштинською селищною радою було розроблено та затверджено 22 детальних планів території з них: смт. Буштино - 6, село Вонігово – 4; село Новобарово – 1; село Теребля – 3; село Дулово – 4; село Чумальово – 3 та село Кричово - 1

Наявності та актуальності геопросторової інформації у відповідних базах даних на  відповідну територію, відповідності форматів геопросторових даних містобудівної документації вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021 року № 632 (632-2021-п) "Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної  громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території.

Відповідності техніко-економічних показників (індикаторів) проектного та  існуючого станів розвитку території відповідно до містобудівної документації, а також досягнутим показникам реалізації програм економічного і соціального розвитку територій:

особливих змін не спостерігається

Встановлення відповідності проектних рішень усіх видів містобудівної док ументації між собою, а також відповідності документам стратегічного планування усіх рівнів

Між рішеннями містобудівної документації, генеральних планів Буштинської селищної територіальної громади та схеми планування території Закарпатської області, а також документами стратегічного планування усіх рівнів, протиріч не встановлено.

Відповідності містобудівної документації чинним нормативно-правовим актам з питань містобудівної діяльності та державним будівельним нормам. Генеральні плани громади розроблені відповідно до нормативно-правових актів, а також державних будівельних норм чинних на період їх затвердження.

Обгрунтування необхідності внесення змін у містобудівну документацію за результатами містобудівного моніторингу.

Оцінку загального забезпечення сталого розвитку територій та населених пунктів, відповідності тенденцій розвитку Цілям Сталого Розвитку ООН

Сталий розвиток території, як процес якісних змін, повинен бути спрямований на підвищення рівня якості життя та зайнятості населення на основі реалізації комплексу соціальних і екологічних заходів державного, регіонального та місцевого рівнів, стабільне соціально-економічне зростання, підвищення ефективності економіки. Основними завданнями сталого розвитку є:

Створення на сільських територіях господарських систем, які само розвиваються на підставі формування економічного обороту місцевих ресурсів у результаті підвищення економічної активності населення, відродження традиційних та розвиток нових виробництв, розвиток ринкового процесу та відповідних виробничо-збутових зв’язків.

Підвищення привабливості проживання населення на сільських територіях , розвиток житлово-комунального господарства, а саме водопровідно-каналізаційної мережі, вулично-дорожньої мережі, мережі з видалення та утилізації побутових відходів, а також структури цивільного захисту населення. - Розвиток місцевого самоврядування до формування соціально-організованого та відповідального громадянського суспільства.

Аналіз   сильних і слабких сторін розвитку  території, можливостей і загроз (SWOT-аналіз), характеристику порівняльних переваг, викликів та ризиків щодо перспектив її розвитку

Для виявлення найбільш важливих внутрішніх і зовнішніх факторів, що мають значення для розвитку використовується SWOT-аналіз. 

SWOT-аналіз являє собою ефективний метод ідентифікації внутрішніх сильних і слабких сторін і розпізнавання зовнішніх можливостей і загроз. SWOTаналіз показує, яким чином краще застосувати власні сили і зменшити внутрішні слабкості, оптимально використовуючи зовнішні можливості та усуваючи загрози. Сильні та слабкі сторони, можливості та загрози  зведені у таблицю, матрицю SWOT-аналізу

У результаті проведеного SWOT-аналізу було визначено порівняльні переваги, виклики та ризики, які існують чи можуть існувати у громаді.

З метою забезпечення сталого розвитку Буштинської територіальної громади, на виконання законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про Державний земельний кадастр», постанови Кабінету Міністрів України  від 09.06.2021 р. № 632 «Про затвердження Порядку визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території», постанови Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021 р. № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації», голові Буштинської територіальної громади подати на розгляд виконавчого комітету Буштинської селищної ради та прийняття рішення «Про розроблення Комплексного плану просторового розвитку території».

Комплексний план розробляється та затверджується з метою забезпечення економічного розвитку територіальної громади з додержанням принципу збалансованості державних, громадських та приватних інтересів та з урахуванням концепції інтегрованого розвитку території територіальної громади (за наявності). До складу комплексного плану обов’язково включаються планувальні рішення існуючих генеральних планів населених пунктів та детальних планів територій.